AWD (2)

Natuurlijk hoopte ik in het duingebied ook

een vos te spotten. En dan graag een wild exemplaar

en geen “rugzakvos” die leeft op een dieet van brood,

hondenbrokken, en frikadellen

Uiteraard wist ik dat mensen dagelijks in de AWD

vossen voeren alsof ze eendjes voeren.

Het voeren schijnt zelfs uitgegroeid te zijn tot een

populaire attractie voor toeristen en fotograven

Maar wij hadden het geluk dat we nauwelijks mensen

tegenkwamen en dat ik een vos in zijn natuurlijke

omgeving kon fliepsen

Ze had al snel door dat er bij ons niets te halen viel

en sprong, misschien daarom wel, een boom in

Ik heb haar niet gevoerd,

had geen eten in de boom gelegd en

toch poseerde ze geweldig voor me

Is dit mooi of is dit mooi?

Maar ja, na even koos ze toch weer

het vossenpad 🙂

En dat mocht;

ik was al lang gelukkig!

21 thoughts on “AWD (2)

  1. OOoooooooooo dat is geweldig en jaloersmakend mooi!!!! Hier had ik ook zo op gehoopt maar dit hebben wij gisteren niet mogen zien tot mijn teleurstelling. Verder was het overigens super!
    Wat geweldig dat ie in een boom ging zitten zeg!

    @Die foto van na zonsondergang op Aminus was gewoon hier in de wijk toen ik op vleermuizen’jacht’ was. ;0)

    groetjesss!

  2. Kijk Beus dat is wat ik bedoel, als je niet voert krijg je de mooiste fotos en zie je eigenlijk normaal gedrag voor zover dat mogelijk is.
    Als ze gevoerd worden gaan ze als stofzuigers over de grond, niet mooi en zeker niet voor een foto.
    Hoevaak gebeurd het dat je een vos van zo dichtbij kan meemaken , ook al zijn ze halftam, ik blijf het bijzonder vinden !

    OT, nee ik kijk geen voetbal, nog erger ik ben bezig om een nieuwe keuken te plaatsen

  3. fantastisch beus,
    dat zijn de plaatjes wara je het voor doet hé.

    al is het nog wel typisch dat hij zo blijft wachten op je, maar
    ik gun het je van harte,
    het is wel een hele beleving hé.

    slaap lekker hé.
    xxx

  4. Wat dacht je….ik zal ze eens even de ogen uitsteken?
    Ik denk, dat je de volgende keer maar met ons mee moet gaan, want jij hebt een neus voor Reintjes, denk ik.
    Ank is goed in het speuren naar herten en ik zal dan wel foto’s maken 🙂
    Wat een schitterende opnames, Beus.
    Hij wist natuurlijk, dat jij gek bent op bomen, dus sprong hij ook nog voor je in een boom…fantastisch!!!

  5. Wow, dat is fantastisch! Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien. Wel raar dat mensen die beesten speciaal gaan voeren. Wat een onzin. Laat ze toch lekker natuurlijk leven. Zo hoort het toch? Op de Maasvlakte gooien steeds meer mensen katten neer. Daar hebben ze dan géén zin meer in, om die te verzorgen. Ook zo iets raars. Waarom niet naar het asiel brengen dan? Maar ik dwaal af. Die foto van die vos in die boom zou ik inlijsten. Je meesterwerk!

  6. Dit ie echt heel mooi en bijzonder
    Een vos voor je toestel en ook nog met modelmanieren.
    Top serie van je
    Ik heb dubbel en dwars met je meegenoten van dit speciale moment.
    AWD staat bekend om zijn `tamme` bewoners hè ?

  7. Wat een schitterende foto’s.Moet ook eens die kant op, want wat jullie daar allemaal op de foto zetten. Wat geweldig een vos op de foto.
    Die notabena nog voor je poseert ook.Las al eerder van het voeren van de vossen, mensen doen veel voor een foto. jammer.
    Heb genoten van de foto’s, groetjes en fijne dag verder.

  8. Wat een super vossendag Beuzsie.
    Hij/zij is echt mooi………..
    Jammer dat ze worden gevoerd hè.
    Vooral het poseren in de boom is cool!
    Fijne avond
    🙂
    .

Geef een reactie

