Fietsroute Tubbergen/Oud-Ootmarsum

Webbies ik onderbreek even de loggen over het weekendje

Schagen voor een mooie fietsroute die we

Hemelvaartsdag hebben gefietst

We waren te laat vertrokken om de dauw weg te trappen

maar hebben wel een prachtige route gefietst

Na de start in Tubbergen kwamen we al snel langs

de “Molen van Frans” in Mander

Deze watermolen is in 1711 als papiermolen gebouwd

Richting Ootmarsum fietsen we langs fleurige weilanden

en oa. langs dit mooie kapelletje

Na een heerlijke kop koffie “met” 🙂 fietsen we terug

langs het Almelo-Nordhorn kanaal

We komen over een ijzeren ophaalbrug,

die niet meer ophaalbaar is,

maar die “de tand des tijds” goed heeft doorstaan

De natuur lijkt hier wel een schilderij

En we komen nog langs veel meer moois…..

Landgoed Herinckshave:

De Kroezeboom in Fleringen:

Dit is een van de oudste eiken van ons land

met een stamomvang van 725 cm

De Kroezeboom is meermalen flink onder handen genomen

door boomverzorgers. Deze hebben de holle stam verder uitgekrapt en er

diverse ankers en kabels in aangebracht

De boom maakt ondanks de zeer holle stam een vitale indruk:

de kroon is dicht vertakt en zit vol bladeren!

Een route van 45 km die ik iedereen kan aanbevelen!

17 thoughts on “Fietsroute Tubbergen/Oud-Ootmarsum

  1. Iets om te onthouden! Dankje wel.
    In die buurt zijn wij wel eens geweest lang geleden. De moeite waard om daar weer eens naar toe te gaan. Eerst de knie maar op orde.
    Fijne zondag verder!

  2. Uiteraard herken ik heel veel plekjes die je hier laat zien Beus.
    Er is zoveel moois in ons Twentse land…….
    Bedankt voor de route tip die komt nu heel goed van pas..

  3. een heerlijk route besuke, en ik kan de boom nog aanzien, ik zie der zelfs een hartje in weet je:-)
    geweldig hé.
    ik ben blij meegefiets, en zong de hele tijd spring maar achterop bij mij, spring maar achterop m’n fiets, en ik wete nog niet wara we naar toe gaan maar dat boeit me ook helemaal niets:-)

    beuske,
    het doet goed je weer te zien in blogland:-)

    xxx

  4. Net terug van een weekje Holten herken ik al je mooie beelden natuurlijk wel. Het is daar zeker fantastisch. Overijssel is de parel van Nederland. Lekker rustig, nooit saai en de natuur is om te zoenen, zo mooi. Die boom heb ik niet gezien. Wat een bijzonder ding! Het bewijst maar weer eens de stelling dat geen enkel levend wezen zo oud en zo groot kan worden als een boom!

  5. Prachtige omgeving daar en mooie rfoto’s heb je gemaakt. Vind de foto met de spiegeling de allermooiste uit de serie!

    groetjessssssss!!!!!!!

  6. Mooi die oude eikenboom. Ik heb daar wel eens iets over gelezen. Geweldig dat die het nog steeds doet. Een prachtige route, maar dat is ook een heel mooi gebied. Heel lang geleden, toen manlief nog leefde en ook nog op de racefiets reed, deden we ooit mee aan de Fietsvierdaagse vanuit Denekamp en dan reden we ook geregeld langs dat kanaal (denk ik). Volgens mij zelfs van de camping waar wij stonden (die heette toen de Papillon) naar de start in Denekamp.
    Mooie serie en heel mooi gebied.
    Groetjes

  7. Hallo hallo Gitty…ja ja geweldig.
    wat een mooie omgeving…eneuh dat zo dicht bij …..
    De kiekjes maakt deze route nog meer.
    dank je wel voor het delen..dag dag lekker genieten van al het moois wat op je pad komt meid. dag

  8. Ha beuz, het is al weer een tijdje geleden dat ik in die buurt heb gewandeld of gefietst. Maar het is er nog steeds mooi. Dat laten je foto’s wel zien. Alles goed met je?

  9. Ik ken de route,heel mooi. Heb hem een jaar of 12 geleden gefietst, we waren toen op vakantie in Latropp op fietsvakantie met een tent. We hebben heel de omgeving rond gefietst, wij hebben de tocht voorgezet,vanaf Nordhorn 25 km langs het water…heerlijk,
    De Grasdorferroute als ik me goed herrinner, had geen camera bij destijds, zo jammer.
    Kom je uit in leuke dorpjes, was zo heelrijk rustig ook een aanrader.

    Wens jullie een gezellig pinksterweekend !!!
    Groetjes

  10. o.t.
    Beus de ellende met onze gezamenlijke wandelingetjes in het witte veen is dat ik gewoon niet zo ver meer kan lopen.
    En het witte veen is groot…en die beesten staan waar ze willen staan.
    Maar nu op de fiets…das hele andere koek hè……ik fiets maar waar ik wil en dan kom je ze vanzelf tegen.
    Dus als je zin hebt in een fietstochtje in het witte veen dan zeg je het maar.

  11. Ik wou ik was een boom!
    Vol van wilskracht om door te gaan ondanks
    alle beschadigingen van dien.
    Voor zo ver ik weet zijn er plannen om
    het kanaal tussen Nordhorn en Almelo weer
    “schipbaar” te maken.Ik hoop dan maar dat de
    oude sluizen en bruggen in stand gezet worden
    en niet door nieuwe worden vervangen.

Geef een reactie

