Enkhuizen

Voor ik verder ga met mijn Praag-serie

wil ik jullie in een aantal loggen laten zien

waar de Beuzeblaadjes afgelopen weekend waren

Op onze reis naar Schagen besloten we een

tussenstop te maken in Enkhuizen. En daar kregen

we geen spijt van! Hier is machtig veel moois te zien

Zoals deze gevangenis uit 1612 die nu in de

zomermaanden als museum in gebruik is

Het pand staat bijna één meter uit het lood!!

Zullen we ook nog even doorlopen

naar het haventje?

Hier ligt voor een aardig kapitaal 🙂

En toen………..

kwamen we bij het Zuiderzee museum

Hierover meer in het volgende log!

18 thoughts on “Enkhuizen

  1. Misschien moet ik dit maar op mijn lijstje zetten als ik Nederland moet laten zien aan vrienden vanbuiten Nederland deze zomer.

    Love As Always
    Di Mario

  2. och beuske,
    wat mooi om t e zien, eigenlijk hoef je helemaal niet weg uit nederland hé, zo mooi al shet overal is, en nu in de lente….
    oefffffff wat een prachtige stad,
    die fleseenscheepjes, die zijn zó knap gemaakt hé:-)

    slaap lekker beuske,

    xxx

  3. De herinneringen aan de laatste keer dat wij hier waren, komen weer boven. Een mooie plaats om te bezoeken. Er is zoveel moois te zien daar.
    Het Zuiderzeemuseum is ook geweldig. Ik kijk uit naar je foto’s.

  4. Allemaal bekende plekjes, prachtig is het daar hè?! Ik was er een paar jaar terug maar aan het zuiderzeemuseum zijn we toen niet eens meer toegekomen. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal hebt gefotografeerd.
    Doeiiiii!

  5. Ank zegt het al…aan dat museum zijn we niet toegekomen. Ik heb in Enkhuizen 700 foto’s geschoten en we zijn gebleven tot het donker werd. Wat is daar een hoop moois te zien, hè?
    Je fotoserie brengt me nog weer even terug…heerlijk!!!
    Ik ben ook heel benieuwd naar de binnenkant van het museum.
    @ De mooie mistfoto heb ik gemaakt om 7.30 uur…dus valt mee, hè!
    Fijne dag en groetjesssss…Ria.

  6. Het is daar machtig mooi Beuzsie en zo heerlijk om daar te kuieren en alles te bekijken.
    Ik geniet weer dubbel op van dit prachtig stadje.
    🙂

  7. Ik kom weinig in Noord-Holland (vroeger had ik er vrienden), maar het is er toch hartstikke mooi. En Enkhuizen is een gezellig plaatsje. Was daar ook niet een Sprookjesbos? Te lang geleden dat ik er was dus!

  8. Soms vergeet je gewoon in Nederland dingen te bekijken terwijl er zoveel moois te zien is.
    Het Zuiderzeemuseum staat ook altijd op ons ‘lijstje’ voor buitenlandse bezoek.
    Ik kijk nu al uit naar je foto’s daarvan.

  9. Wat leuk een flessenscheepjesmuseum en lijkt me reuze interessant om te bezoeken, evenals het Zuiderzeemuseum, wat ook nog op mijn verlanglijstje staat. Ik heb er wel een aantal keren toertochten gereden, o.a. de Ronde van Noord-Holland (160 km) en die kwam onder Enkhuizen langs. Maar dan heb je nergens anders tijd voor dan fietsen. Tegenwoordig hou ik alleen maar vakantie in Nederland en ben ik al het moois wat ons landje te bieden heeft aan het inhalen!
    Dat zo’n huis niet omvalt, want 1 meter uit het lood is wel veel.
    Deze serie is al heel mooi en benieuwd naar het Zuiderzeemuseum.

  10. Ben er nog nooit geweest wel een idee voor de komende zomer.
    Mooie serie foto’s hou wel van dit soort plaatsjes, haventjes en musea.
    Op mijn to-do list 😉
    Gezellige koninginnedag en groetjes

  11. Hola hola Gitty…prachtig wat een mooie kiekjes daarro.
    Fijn om dit te mogen zien….. wordt tijd dat we een gezellig rondje doen in Nederland.
    Je maakt het wel heel lekker…
    dag dag lieve zongroetjes..good goan

  12. Ohhh jaaa!! Ik herken het meteen… Enkhuizen is geweldig!!
    Ook wij hebben hier meerdere malen een tussen stop gemaakt.
    Super zeg… één en al herkenning!!

    Groetjes van mij

Geef een reactie

